Siis ihan vaan reeneissä, juu, mutta olen niin ihmeen innoissani :) Huhtikuun alussa oli edellinen iso etsintäreeni meillä edellisen kerran, ja eilen sitten taas. Meni hienosti. Olin tyytyväinen Fadoon, sekä kerrankin myös i-t-s-e-e-n-i-.

Alueemme (Kaitajärven maastoissa) yksi nurkka oli kosteikkoa, loput väliin kallioistakin metsää. Päätimme kiertää ensin kosteikon. Fado oli hyvin kuulolla, itse olin innostunut ja rento. Löytymiseen ei kovin kauaa mennyt, kadonneet oli sen kosteikon sisälaidalla. Ilmaisu tapahtui seuraavasti: huomasin Fadon saaneen hajun ja tokaisin sen ääneen. Seuraava näky koirasta oli puiden välistä sen seistessä kalliolla. Ehdin tokaista että sä katsot mua ja mä katson sua, kun se ampaisi mun luo ja ilmaisi hyvin. Ainut kohta jossa en ollut itseeni tyytyväinen, oli tässä - sanoin nimittäin (sentään hymy huulessa ja iloisella äänellä) että saa nähdä niin tää on valeilmaisu... mutta ei ollut !!! Upeaa työtä Fadolta, ja kyllä se olikin innoissaan, niinkuin olin minäkin :) - hihkaisin kuulemma niin riemukkaasti kun maalimiehet näin, että ei jäänyt epäilystäkään ilostamme :). Wau, miten onnistunut olo jäi. Näitä tarvitaan. Muutenkin oli tosi kivat reenit, vaikka venyivätkin pitkäksi. Silti vielä käveltiin pieni lenkki koko konkkaronkka. Fado jätkäili ja murisi vähän väliä tepastellessaan porukassa, pöhkö.Tosin saattoi olla silläkin vaikutusta Farkun jännittämiseen, että lenkille lähtöä valmistellessamme Fado hyppäsi jossain vaiheessa mua vasten ja laskeutui siitä vahingossa suoraan Elppiksen selän päälle... huh, siinä oli pojilla aika tiukat fiilikset hetken. Elmo katsoi Fadoa ja kumpikin murisi syvään hetken. Elmolle kymmenen pistettä ja papukaijamerkki,  niin upeasti vielä tuossakin malttoi mielensä!

Lassella ja Koolla oli agireenit. Meni vain niin yömyöhään reeneissä etten ehtinyt kuin kuulla puhelimessa että hyvin oli mennyt (esteet 60 cm) Nää kaks oli jo unten mailla kun tultiin. Ensi maanantaina saatte kunnon raportin agi-Lacen reeneistä, menen silloin niitä katsomaan.

Maanantaipäivä muuten kului Sarviksen ja pikkuValen kyläilyssä, kiva kun kävitte! Höpötettiin, mistäs muusta kuin koirista. Tehtiin Valelle pieni jälki pellolle, ja Fadolle pari ilmaisureeniä omalla pihalla. Toinen olikin haasteellinen, kun Sarvis keksi piiloutua agiputkeen :)) Piti Fadon se pari kertaa kiertää ennenkuin tajusi mistä haju tulee. Hienosti ilmaisi, ja sillä Fadon elämäniloisella vauhdilla tiätty taas.